מהו טיפול בזרמי TENS ו-EMS?

בשנים האחרונות, הטיפול במכשירי זרמים לצורך הקלה בכאב והאצת קצב ההחלמה וההתאוששות של הגוף במקרים כדוגמת דלקות שרירים ופציעות שונות, נעשה נפוץ יותר ויותר. טכנולוגיה אשר בעבר היתה נחלתם הבלעדית של המטפלים המקצועיים הפכה לנגישה ומכשרים ביתיים הפכו לנפוצים וכך יחד עם העליה המתמדת באורח החיים הספורטיבי בקהילה וההתקדמות הטכנולוגית, נסק הביקוש לאמצעים רפואיים ופרא-רפואיים בסביבה הביתית. אז מה הם בעצם  זרמי TENS ו-EMS? כיצד הם עובדים ומתי מומלץ להשתמש בהם? 

9/08/2020 צוות HiMed

מהם בעצם אותם זרמים TENS -EMS?

זרמי transcutaneous electrical nerve stimulation) TENS)  הינם זרמים חשמליים אשר מבצעים גירוי עיצבי, אותו גירוי עצבי חוסם את קולטני הכאב בגוף ובצורה זאת מתבצע אלחוש הכאב באזור המטופל. עוצמת הזרם היא שקובעת את עצימות הגירוי ובצורה זאת ניתן לבקר את העבודה ולהתאימה לצרכי המטופל או לבצע התאמה לאזור המבוקש (סף הכאב של האדם משתנה בהתאם לאזורים השונים ובהתאם לרגישות העיצבית ולכן יש צורך לבצע התאמה זאת).

 

 

זרמי electric muscles stimulation) EMS)  הינם זרמים אשר עובדים על רקמת השריר ונפוצים מאד במקרים של צורך בחיזוק הרקמה עקב החלשות או ניוון. במקרה של זרמים אלו הפולסים החשמליים מבצעים עירור ברקמת השריר ויוצרים מצב של “עבודה מדומה” בה השריר עובד אך הגוף אינו מבצע פעילות של ממש. במקרה של זרמים אלו עוצמת הזרם היא המווסתת את עצימות העבודה ולכן השימוש בהם נפוץ במקרים של התאוששות מפציעה/ניתוח או כל סיבה אחרת שגרמה לניוון מסויים של הרקמה ודורשת עבודה בעצימות נמוכה ביותר על מנת שלא לחשוף את הרקמה לנזקים מיותרים.

 

 

מתי מומלץ להשתמש במכשיר זרמים?

ההתפתחות בטכנולוגיית מכשירי הזרמים ווההכרה ביעילותם, הגדילה את היצע השימוש בהם וכיום לצד השימוש המסורתי במקרים רפואיים כדוגמת כאבים כרונים ודלקות (במקרים אלו הפולסים משפרים את זרימת הדם לאזור ומבצעים אילחוש לכאב), כאבי שרירים והחלמה מפציעות (שיפור עבודת השריר) וכו’, נוספו שימושים כדוגמת זירוז זמן התאוששות השריר בין אימונים, הדמיית עבודה בחדר כושר וחיזוק השריר, כמו גם ביצוע טיפולי יופי שונים כדוגמת העלמת צלולויטיס.

כיצד אני יודע איזה טיפול מתאים לי ובאילו זרמים אני צריך להשתמש?

כאמור, בעבר מכשירי הזרמים היו נחלתם של גורמי מקצוע מוסמכים בלבד אשר ידעו להתאים למטופל את סוג הזרם, העוצמה ומשך הטיפול המתאים לו. מכאן עולה השאלה כיצד המשתמש הביתי יכול לבצע את אותן פעולות ללא רקע והסמכה? אז זהו שהפתרון הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים!

אנו ב-HiMed שמחים להציע ללקוח את מכשירי הזרמים של חברת GLOBUS האטלקית, מכשירי הזרמים של GLOBUS אינם רק מצויידים בטכנולוגיה החדישה ביותר בתחום זה, אלא שהם גם מצויידים בתוכנה חכמה, כמאין אנציקלופדיה רפואית, אשר מלווה את המשתמש לאורך כל הטיפול ומתאימה אותו בהתאם לסוג הכאב ואזור הכאב אשר המשתמש מזין. התוכנה גם מנחה את המשתמש כיצד יש להניח את האלקטרודות על הגוף ובזמן העבודה מציגה את משך זמן הטיפול, שלב הטיפול וסוג הזרם, כל שנשאר למשתמש לעשות זה לווסת את עוצמת הזרם בהתאם להרגשה האישית שלו.

מכשירי הזרמים של חברת GLOBUS הינם היחידים אשר מאפשרים למשתמש לרכוש מוצר בעל אנציקלופדיה מותאמת אישית! למשל, בין מוצרי החברה ניתן למצוא מכשירים אשר מיועדים לעוסקים בענפי ספורט מסויימים כדוגמת ריצה או רכיבה. מוצרים אלה מאפשרים תכניות עבודה המותאמות לאותו ענף, תכניות אשר ישמשו את המשתמש במצבים של פציעות שכיחות בענף ותכניות לעבודה על אזורים בגוף אשר המשתמש מפעיל אותם בזמן הפעילות ודורשים הרפייה על מנת לזרז את תהליך ההתאוששות בין האימונים.

 

 

לסיכום, אם בעבר על אף יעילותו של הטיפול במכשירי זרמים הוא היה שמור לגורמי מקצוע בלבד אז כיום הוא נעשה נפוץ ונגיש יותר והטכנולוגיה מאפשרת לנו להנגיש את הטיפול לקהל הרחב בקלות, באופן ידידותי והכי חשוב תוך מתן הטיפול הטוב ביותר וזה הדרוש בדיוק לצרכיו של המשתמש תוך שמירה על בריאותו.

 

 

 

 

שתף עם חברים
יש לכם שאלה לגבי המוצר או כל שירות אחר? אנחנו כאן כדי לסייע -